Leven en werk wordt in toenemende mate digitaal georganiseerd. Nieuwe technieken doen hun intrede. Leden, bezoekers, medewerkers en partners, iedereen wil iets anders van de organisatie. Daarnaast heeft jouw organisatie doelstellingen die het wil bereiken en activiteiten die het uit wil voeren. Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie zich blijft ontwikkelingen, vitaal blijft en haar relevantie behoud. En het liefst ook nog gewoon beter wordt in wat ze doet.
Een aspect van organisatieontwikkeling is business intelligence. Feitelijk komt dit neer op: digitaliseer, analyseer en visualiseer. Verenigingen en stichtingen zitten vaak op een goudmijn wat data betreft, maar hebben dit nog niet ontsloten. Doe je dit wel, dan kan het de bestuurder veel bruikbare informatie geven.
Deze informatie moet je dan wel in de juiste context plaatsen. Dit doe je bijvoorbeeld door de analyses af te zetten tegen trends en ontwikkelingen in de samenleving die relevant zijn voor jouw organisatie. Een soort marktonderzoek dus.
Van Noortwijck helpt om grip te krijgen door de focus terug te brengen op de kerntaken en doelgroepen. Om de gewenste verandering praktisch handen en voeten te geven. En om een flexibele organisatie neer te zetten die tegen een stootje kan. Een organisatie met een duidelijke structuur én met oog voor de mens en ruimte voor zelfstandigheid.
Geïnteresseerd in de mogelijkheden of heb je nog vragen? Neem gerust vrijblijvend contact op